Шарій В.М. Предмет Догляд за хворими та медична маніпуляцій на техніка Група 2 Б л/с Дата 06.10.21 р. Тема №1, практика «Санітарно-протиепідеічний режим лікувально профілактичних закладів . Проблема ВЛІ».
Викладач |
Шарій В.М. |
Предмет |
Догляд за хворими та медична
маніпуляцій на техніка |
Група |
2 Б л/с |
Дата |
06.10.21 р. |
Тема №1, практика |
«Санітарно-протиепідеічний режим лікувально профілактичних закладів . Проблема ВЛІ». |
1. Актуальність теми:
Профілактика ВЛІ не тільки в
Україні, але й в усьому світі є актуальною проблемою охорони здоров’я в медичному, соціальному й економічному аспектах. За
даними ВООЗ спостерігається зростання кількості випадків ВЛІ, що призводить до
летальних наслідків, а за сприятливого перебігу хвороби – до подовження
перебування пацієнта в стаціонарі, що супроводжується збільшенням витрат на
лікування. Важливу роль у профілактиці ВЛІ відіграє медичний персонал.
2. Цілі практичного заняття:
Знати:
- визначення поняття «внутрішньолікарняна інфекція»;
- способи
передачі ВЛІ;
- фактори, що впливають на передачу ВЛІ;
- групи
ризику ВЛІ;
- види збудників, що зумовлюють ВЛІ;
- резервуари збудників ВЛІ;
- документи, що регламентують
профілактику ВЛІ.
Вміти:
- здійснити заходи по профілактиці ВЛІ;
- здійснити контроль ВЛІ;
- користуватися індивідуальними засобами
захисту від ВЛІ;
- навчити пацієнтів, їх родичів
інфекційному контролю;
- керуватися наказами № 120, 234, 288,
в практичній діяльності медичної сестри.
3. Виховна мета:
формування у студентів почуття
відповідальності, професійної дисципліни, ділових якостей при виконанні
медичних процедур. Підкреслити значення таких особливостей як витримка,
зібраність, вміння співчувати, співпереживати з пацієнтом.
1.
Оформіть
щоденник за зразком:
Лисичанський
медичний фаховий коледж
Щоденник
Практичних занять з Догляду за хворими
та медичної маніпуляційної техніки
студентки 2 курсу, групи Б
«Лікувальна справа»
ПІБ ( повністю, в родовому відмінку)
Викладач: Шарій В.М.
2021
– 2922 н.р.
ТЕМАТИКА
ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
№
з/п |
Дата
|
Теми занять |
Кількість
годин |
Місце
проведення практики |
Перший семестр |
||||
1 |
06.10.21 р. |
Санітарно-протиепідеічний режим лікувально профілактичних закладів . Проблема ВЛІ. |
4 |
Кабінет до клінічної практики № 307 |
2 |
|
Основні
напрями профілактики ВЛІ в сучасних умовах |
4 |
|
3 |
|
Дезінфекція:
розділи,види, методи. |
4 |
|
4 |
|
Перед стерилізаційне
очищення виробів медичного призначення. |
4 |
|
5 |
|
Стерилізація:
методи, режими. |
4 |
|
6 |
|
Організація
роботи й особливості забезпечення санітарно-протиепідемічного режиму
маніпуляційного кабінету. |
4 |
|
7 |
|
Санітарно-протиепідемічний
режим приймального відділення. Правила приймання, санітарного оброблення
пацієнта |
4 |
|
8 |
|
Особиста
гігієна пацієнтів. |
4 |
|
9 |
|
Найпростіші
методи фізіотерапії. Оксигенотерапія. |
4 |
|
10 |
|
Спостереження
за диханням. |
2 |
|
|
|
Другий семестр |
|
|
1 |
|
Харчування
пацієнтів. |
4 |
|
2 |
|
Гарячка.
Спостереження та догляд за пацієнтами |
4 |
|
3 |
|
Пульс, його
характеристика. Вимірювання артеріального тиску. |
4 |
|
4 |
|
Спостереження
та догляд за пацієнтами з захворюваннями органів кровообігу, тяжкохворими та
агонуючими. |
4 |
|
5 |
|
Спостереження
та догляд за пацієнтами під час блювання. Техніка промивання шлунка.
Підготовка пацієнта, оснащення та техніка постановки клізм і введення
газовивідної трубки. |
4 |
|
6 |
|
Спостереження
та догляд за пацієнтами із захворюванням нирок і сечовивідної системи. |
4 |
|
7 |
|
Виписування,
облік і зберігання лікарських засобів. Зовнішнє застосування лікарських
засобів. Ентеральні способи введення ліків. |
4 |
|
8 |
|
Інструментарій
для парентерального введення лікарських засобів. Набирання лікарських засобів
з ампул і флаконів. |
4 |
|
9 |
|
Внутрішньо
шкірні ін’єкції . Підшкірні ін’єкції . |
4 |
|
10 |
|
Внутрішньом’язові
ін’єкції |
4 |
|
11 |
|
Венепункція .
взяття крові з вени для досліджень. |
4 |
|
12 |
|
Техніка
внутрішньовенного краплинного введення лікарських засобів. Ускладнення, які
можуть виникнути під час виконання ін’єкцій . |
4 |
|
13 |
|
Участь
фельдшера в лабораторних, інструментальних дослідженнях та проведенні
пункцій. Проведення фракційного та дуоденального зондування. |
3 |
|
7. Самостійна робота
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Санітарно-протиепідемічний режим
лікувально-профілактичних закладів. |
10 |
2 |
Особиста гігієна пацієнтів. |
12 |
3 |
Найпростіші методи фізіотерапії. |
8 |
4 |
Харчування пацієнтів |
6 |
5 |
Спостереження і догляд за пацієнтами |
18 |
6 |
Застосування лікарських засобів. |
10 |
7 |
Участь медичної сестри в лабораторних та
інструментальних дослідженнях. |
18 |
8 |
Здоров’я. Чинники ризику
виникнення захворювань. Формування здорового способу життя, профілактика
захворювань. |
4 |
9 |
Загартування організму. Уявлення про
психотерапію. Сім’я і здоров’я. Активне довголіття. |
3 |
|
Всього годин
|
89 |
На розгорнутих двох аркушах в
зошиті створіть колонки, там де Ви будете записувати зміст теми заняття.
№з/п |
Дата |
Тема заняття,
мета заняття |
Зміст
практичного заняття |
примітка |
1 |
06.10.21 |
Санітарно-протиепідеічний
режим лікувально профілактичних закладів . Проблема ВЛІ Мета: знати: - визначення поняття «внутрішньолікарняна інфекція»; - способи
передачі ВЛІ; - фактори, що впливають на передачу
ВЛІ; - групи
ризику ВЛІ; - види збудників, що зумовлюють ВЛІ; - резервуари збудників ВЛІ; - документи, що регламентують
профілактику ВЛІ. Вміти: - здійснити заходи по профілактиці ВЛІ; - здійснити контроль ВЛІ; - користуватися індивідуальними
засобами захисту від ВЛІ; - навчити пацієнтів, їх родичів
інфекційному контролю; - керуватися наказами № 120, 234,
288, в практичній діяльності медичної сестри. |
(це широке
поле захоплює 2 сторінки) |
|
Письмово у щоденнику дайте
відповіді на питання:
1.
Щотаке санітарно-протиепідемічний
режим?
2.
Щотаке внутрішньолікарняна інфекція?
3.
Які
причини поширення внутрішньолікарняної інфекції?
Дайте відповіді на тестові завдання (одна правильна
відповідь, преписувати тест не треба, 1 - відповідь).
1. До внутрішньо лікарняної інфекції належать хвороби, які
уражають пацієнтів унаслідок:
А) контакту з хворими на підприємстві;
Б) перебування в лікарні;
В) переохолодження;
Г) переведення з одного відділення в інше;
Д) виписування зі стаціонару через 30 днів.
2.У яких стаціонарах найвищий
відсоток ВЛІ:
А) гінекологічних;
Б) хірургічних;
В) інфекційних;
Г) неонатального періоду новонароджених?
3.Укажіть, які мікроорганізми
не зумовлюють виникнення ВЛІ:
А)
стафілококи;
Б)
стрептококи;
В)
кишкова паличка;
Г)
лептоспіра;
Д)
сальмонели.
4. У виникненні таких ВЛІ, як грип, ГРЗ, гепатит В,С,герпес,
краснуха, ВІЛ- інфекція відіграють роль:
А) стафілококи;
Б) стрептококи;
В) ентерококи;
Г) віруси;
Д) найпростіші
5. Яка ВЛІ домінує в пологових будинках:
А) ентерококові;
Б) стафілококова;
В) ентеровірусна;
Г) стрептококова;
Д) рота вірусна?
6. Основним джерелом збудників золотистого стафілокока ВЛІ
є:
А) пацієнти стаціонару;
Б) носії серед персоналу;
В) відвідувачі;
Г) новонароджені;
Д) технічний персонал.
7. ВЛІ не поширюється шляхом:
А) контактним;
Б) повітряно-краплинним;
В) фекально-пероральним;
Г) внутрішньоутробним;
Д) парентеральним.
8. Кишкові ВЛІ найчастіше передаються шляхом:
А) повітряно-краплинним;
Б) парентеральним;
В) фекально-пероральним;
Г) трансмісивним;
Д) повітряно-пиловим.
9. Внутрішньо-лікарняні інфекції кишкової групи не
передаються через:
А) овочеві салати;
Б) мясні продукти;
В) молочні продукти;
Г) мінеральні води;
Д) тістечка з кремом.
10. ВЛІ у дітей , які перебувають на грудному вигодовуванні
та догодовуванні зцідженим молоком, спричинює збудник:
А) бруцела;
Б) лептоспіра
В) стафілокок;
Г) клостридія ботулізму;
Д) менінгокок.
З 8 – 11 години
– друга бригада робить перекличку в своїй групі , виконує завдання в щоденнику
і присилаєте мені на YIBER фото сторінки теми уроку. З 11 – 14 години таку роботу
виконує третя бригада, результати надсилаєте до 14 години.
Список літератури:
Основна:
1.
Касевич
Н.М., Загальний догляд за хворими та медична маніпуляцій на техніка. К.: Здоров’я, 2009.
2.
Касевич
Н.М, Практикум з сестринської справи. К.: Здоров’я, 1999.
3.
Лісовий
В.М. Основи медсестринства: підручник / В.М. Лісовий, Л.П. Ольховська, В.А.
Капустник. – 2 – е вид. переробл. і допов. – К.: ВСВ «Медицина», 2013. – 792 с.
4.
Шевчук
М.Т. Сестринська справа. – К.: Здоров’я, 1992.
Коментарі
Дописати коментар